Brugse Radio

Brugge zet grote middelen in om toerisme te boosten

Brugge zet grote middelen in om toerisme te boosten met ‘Imagine Bruges Summer Deal’. En de prognoses zien er goed uit. Als alle coronacijfers de goede richting blijven uitgaan, zal Brugge vanaf 9 juni weer een volwaardige toeristische beleving kunnen aanbieden. Burgemeester Dirk De fauw: “Alhoewel Brugge nu al klaar is om bezoekers in veilige omstandigheden te ontvangen, zijn de bezettingsprognoses in de toeristische logies momenteel nog aan de lage kant. Het verblijfstoerisme in Brugge heeft een overwegend internationaal karakter. Door de beperkende overheidsmaatregelen en het risico op quarantaine wachten buitenlandse reizigers af om te boeken. Met het Europees groen digitaal certificaat en de aangekondigde reisversoepelingen komt daar hopelijk binnenkort verandering in. Dan kan de toeristische relance ook echt op gang komen en hopen we naast binnenlandse ook terug buitenlandse bezoekers te mogen verwelkomen.”

Schepen van Toerisme Philip Pierins: “Om de heropstart van het verblijfstoerisme een boost te geven ontwikkelde Visit Bruges de ‘Imagine Bruges Summer Deal’ met drie welkomstpakketten ter waarde van 50 euro. Wie in de periode juni tot en met september een verblijf van minimum twee nachten in Brugge boekt, kan uit een van de drie volgende opties kiezen: een Bruges in a box geschenkenpakket, een waardebon om te funshoppen of culinair te genieten of een bonnenboekje met vijf vouchers van 10 euro die men kan gebruiken in onze stedelijke en private musea, de binnen- en buitenattracties of voor een stadsrondleiding met gids.”

Stad Brugge investeert 300.000 euro in deze actie. Hiermee hoopt de Stad om 12.000 nieuwe overnachtingen in de toeristische logies te realiseren en de lokale consumptie in winkels, restaurants, musea, attracties en bezienswaardigheden te stimuleren. Deze actie is dan ook niet zomaar een relancemaatregel, maar een directe steunmaatregel waar alle toeristische partners van de stad mee kunnen van genieten. De Summer Deal wordt ingebed in de Imagine Bruges-promotiecampagne die bedoeld is om het stedelijk bezoek te reactiveren. De actiepagina is vanaf 1 juni beschikbaar op www.visitbruges.be.

De partners die aan deze grote actie deelnemen zijn: 

Bruges in a box, Bruges Guides, Brugse koetsiers vzw, Brugse bezienswaardigheden vzw (alle leden), Cadeaubonbrugge.be, Fietskoets Brugge, Musea Brugge (alle locaties), Hello Bruges, S-wan, Hotels Regio Brugge vzw, Gilde Brugse Gastenverblijven vzw, Segway Tours Brugge, de stadsrondvaartbootjes, City Tour Brugge, Concertgebouw Brugge.

(Mario De Wilde)

Brugse Keppe

Brugse Keppe